Wij tekenden voor de iconische keten van Alma-studentenrestaurants in Leuven een nieuwe huisstijl uit. Een stijl die prikkelt en speelt. Twee restaurants kregen al een totale make-over: het restaurant op de Gasthuisberg en Alma 2.
‘Alma takes a trip, eat a plate of colour!’ De ooit strenge, louter functionele inrichting maakt plaats voor kleur, contrast en licht. Noem dit gerust de eerste millennialproof studentenrestaurants: neononsens regeert.
Het restaurant op de Gasthuisberg kleurden we in als een ‘playground’. Bij Alma 2 gaan we nog een stapje verder: dit is niet enkel een plaats waar het vrolijk samenzijn is. Hier initiëren we ook verandering en zelfbewustzijn: Alma 2 staat voor gezond en vegetarisch, op frisse – prettig gestoorde wijze.
Deze verandering was niet onbesproken. Na studentenprotesten zette Alma 2 opnieuw traditionele gerechten op de menukaart. Je kan er flexitarisch eten of terugvallen op de vertrouwde kost, al verdwenen de frieten wel uit het aanbod.
In beide Alma’s draait het om samen eten, samen werken, samen ontspannen, samen organiseren. Het communitygevoel staat centraal. Zo zijn de vernieuwde Alma’s ook tot stand gekomen: in samenwerking met de KU Leuven community – studenten én medewerkers. Zodat iedereen opnieuw fier kan zijn op ‘onze’ Alma.
Een wandvullend beeld met een vrolijke collage van mensen en gezonde voeding trekt de aandacht.
Visualisatie meubels en kleurenkeuze
Alma Twee is de zotte Alma. Dwars, tegendraads, dynamisch. Deze Alma zet de toon.
Schermen met informatie over de menu zitten ingewerkt in mobiele totems. Ze zorgen voor een speels element. Studenten kunnen eraan draaien en zo afbeeldingen van filosofen, pedagogen, sporters, en gezonde voeding met elkaar combineren. De afbeeldingen in de schermen zijn thematiseerbaar volgens de actualiteit.
Visualisatie van mobiele totems
Alma 2 is een plaats voor proberen en experimenteren. Deze Alma staat - letterlijk en figuurlijk - permanent in de steigers. Alle meubels zijn stukken en modulair. Het is makkelijk om de inrichting aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen.